Szöül-Incheon a Dél-Koreai főváros nagyobbik és újabb repülőtere (a másik Gimpo), a várostól nyugatra fekvő két kis sziget közötti sekély tengerrész feltöltésével alakították ki a területet amire a repülőtér épült. Leszállás után az ember vagy a külső szatellit épülethez érkezik vagy ha Korean Airways-el vagy Asianaval jött akkor a fő terminálépülethez. A kettőt egy vezető nélküli metró köti össze.
A határátlépés és csomagfelvétel után a terminál alsó szintjéről indul az a folyosó amit átvezet minket a "Közlekedési központnak" nevezett épületbe. Az átvezető folyosó is megér egy képet, mert a színes LED-ekkel és persze töménytelen reklámmal megvilágított alagút nagyon hangulatos. A Közlekedési központ épületét amikor benne vagyunk sajnos nem látjuk kívülről, de mondjuk úgy hogy a tervező eléggé elengedte a fantáziáját.
Az épület több szintre tagolódik, a legalsó szinten 4 vágány található, egy szinttel feljebb a jegyautomaták, pénztárak és a várakozó rész van, efelett van a normál "talajszint", itt az ajtón kilépve a buszokhoz és a taxikhoz jutunk, a legfelső szinten pedig még két vágány ami legalsó 4-re merőleges.
A vonatok indulását nagyon érdekes oldották meg szerintem. A legalsó 4 vágányból az épülethez közelebb eső kettőnél állnak meg az AREX szerelvények. Az AREX az AiRport EXpressz rövidítést takarja. A vonatok Szöül állomásik közlekednek és két fajtájuk van. A minden állomáson megálló "All Stop" és a gyorsabb "Express"
A két vágányról mindkettőről indul mindkét típusú vonat, csak az nem mindegy hogy melyik végéről.
A terminálépület felől nézve balról mennek a sima vonatok jobbról az expressz vonatok. A lenti képen épp egy sima vonat érkezik a 2. vágányra:
A 3. és 5. vágányról pedig a KTX expressz vonatok indulnak. Míg az első két vágánynál van peronajtó, addig a második kettőnél nincs. Az 5. vágány nem elírás, Koreában nem használják a 4-es számot babonából, mert kiejtésben nagyon hasonlít a "halál" szóra. Épületekben például nincs 4. és 14 emelet, és babona miatt a 13-at is ki szokták hagyni :)
A 3.és 5. vágány elég kihalt volt mert épp nem jött expressz vonat.
A legalsó szinten található 4 vágány egyébként üveg tetővel rendelkezett, szóval bőven volt lenn napfény.
Most viszont menjünk fel a legfelső szintre ahonnan a MAGLEV indul. Bizony, a világon kevés helyen van mágnesvasút. Itt is kisérleti jelleggel építették, hogy megtanulják a technológiát. A Sanghaji maglevhez képest ez mindössze 110km/órára képes, és jóval kevesebb utast is tud szállítani.
Részletesen majd egy külön bejegyzésben beszélek még róla.
Végül pedig egy kis áttekintő ábra a Közlekedési Központról:
Illetve a hivatalon térkép a különböző szintekről:
* 2. emelet: Maglev és átjáró a terminálépületbe
* 1. emelet: Közbülső szint
* -1. emelet: Átjáró a terminálépületbe, jegyvásárlás,
* -4. emelet: AREX és KTX peronok
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése