2017. október 23., hétfő

[Korea vasútjai] Incheon Maglev

A '90-es évek végén volt szerencsém a meglátogatni a Nyugat Németországban található Transrapid Maglev tesztpályát. Bár akkoriban a német kormány több helyre is vizionálta a mágneses vasutat az országon belül, Berlin és Hamburg közé például, nem lett Maglev a németeknél.
Jelenleg 4 maglev rendszer üzemel a világon. A legismertebb a Transrapid technológiára épülő Shanghai Repülőterét a belvárossal összekötő. Ezen felül létezik még a Japánban Nagoya városa mellett a 2005-ös Expóra épült Linimo rendszer, a 2016-ban a Kínai Changsa városában átadott Changsha Maglev Express, és végül a bejegyzés tárgya, az Incheon Maglev.

Az Incheon Maglev a repülőtér közlekedési központját köti össze Yongyu állomással. A vonal jelenlegi hossza 6,1km a járművek 110km/h-ra gyorsulnak fel.
Az Incheon Airport Maglev nyomvonala
A vonat kiinduló állomása a repülőtéri közlekedési központ legfelső szintje, ahol gyakorlatilag egy lapított üveg henger az indulóhely. A vonatok reggel 9 és este 6 között járnak. Bár a rendszer hosszútávon része lesz a Szöuli metróhálózatnak, jelenleg még ingyenesen használható.
Incheon Airport, közlekedési központ
A vonatok elektromágneses felfüggesztéssel lebegnek, míg a haladásról lineáris indukciós motorok gondoskodnak. A betonpillérekre telepített sín oldalán található az áramvezető sín, míg a felső része a lebegtetéshez szükséges tekercseket tartalmazza:


A szerelvények 15 percenként közlekednek, és bár nincs tömeg de voltak utasok bőven. A vonat célállomása egyébként a sziget egyik tengerpartjánál található, ahova én is kilátogattam kipihenni a majd 20 órás repülőutat és hogy elmondhassam hogy idén is voltam tengerparton :)



A járműveket a Hyundai-Rotem fejlesztette aki jó pár Koreában közlekedő metrókocsit is gyárt. A kocsi fantázianeve EcoBee ezért a sárga szín.

A vonat automatikus üzemű, így előre simán ki lehet látni.











Bár a vonal építésével már 2012ben elkészültek, a közlekedés csak 2016 februárjában indult meg.
A távlati tervekben szerepel még hosszabbítás hogy a maglev végül körülérje a szigetet.



















Korábbi cikk: [Korea vasútjai] Incheon Repülőtér Vasútállomása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése