2011. október 30., vasárnap

Tokió vasútjai: Az Odakyu Odawara vonal

A Tokyo - Odawara útvonal az Odakyu magánvasúttársaság fő vonala, 82 kilométeren keresztül halad a Tokió szívében található Shinjuku állomásról a Hakone nemzeti park kapujánál lévő Odawara városába, míg közben áthalad Tokió délnyugati elővárosain. A vonal egyike a masszívan terhelt ingázó vonalaknak, ami garantálja a reggeli szardínia feelinget. A cég üzemeltet egy Romance car szolgáltatást is, amikor kényelmes expresszvonatok haladnak végig az egyébként szép tájon minimális közbülső megállóval.


A normál vonatokon (各駅停車 kakueki teisha) és a Romance car expresszen (特急 tokkyū)kívül a japánban szokásos, Zónázó Fél-Expressz (区間準急 kukan junkyū), Fél-Expressz (準急 junkyū),Tama Expressz (多摩急行 tama kyūkō); Expressz (急行 kyūkō); Gyorsított Expressz (快速急行 kaisoku kyūkō) vonattípusok is közlekednek. Az egész Tokió - Odawara szakaszt 1927-ben adták át, de 1942-ben államilag összevonták a Tokyu céggel, amitől 1948 vált függetlenné Immár mai Odakyu nevén. Bár a vonal már az 1970-es évek óta túlterheltséggel küzd, a pálya melletti telkek kisajátítása nehézségekbe ütközött, így a vonal szélesítése csak a 2000-es évek elején kezdődött meg. A helyszűke miatt így sem egyszerű a bővítés, a meglévő sínek alá fektetnek azokkal párhuzamosat így gyakorlatilag lefelé bővítve a pályát, ahol a szélesítés már nem lehetséges.


A vonalon 47 állomás található, az engedélyezett maximális sebesség 110km/h ami átlagosnak mondható keskeny nyomtávú (1067mm) pályán. A vonal mint ahogy a Tokió környéki vonalak szinte mindegyike villamosított, 1500V egyenárammal. Amiért még érdekes ez a vasútpálya az az, hogy a Microsoft Train Simulátorában is szerepelt. Ott a 2000 szériás motorvonattal, vagy a 7000 LSE szériás Romance Car-al járhattuk be a pályát, nem csak Tokió és Odawara között, hanem a szintén Odakyu-s Hakone - Yumoto állomásig. Az utóbbi szekció (Odawara - Hakone-Yumoto) érdekessége, hogy azon 2006-ig a Hakone Tozan vonal szerelvényei is közlekedtek amik azonban normál nyomtávúak (1435mm) így azon a részen a vonal dupla nyomtávú. Sajnos sem ezt sem a peronok hosszát nem sikerült élethűen visszaadni a Microsoft vasútszimulátorának. Sőt, olyan alapvető hibákat követtek el mint a felsővezeték tartó oszlopok párszáz méterenkénti hanyag odadobása, illetve a vezeték egyszerűen követi a sínpár vonalát.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése