További gond lehet, hogy a tehervagonok mozgatására használt kisebb teljesítményű mozdonyokkal nem lehet a fővonalon nagyobb szerelvényeket továbbítani. A fenti problémákat hivatott orvosolni a Stadler új Eem 923 típusú mozdonya. A jármű elektromos és dízel üzemmódban is képes működni.
Elektromos üzemmódban a 16kV/16,7Hz-es német/osztrák/svájci illetve a 25kV/50hz-es(Magyarországon is alkalmazott) felsővezetékrendszereket is képes használni. Elektromosan táplálva 1500kW teljesítményű, és 120 km/órás végsebességre képes, így használható villamosított vonalakon történő kocsirendezés mellett fővonali tehervonat továbbításra is. A mozdony lényege azonban az, hogy bármikor át képes váltani dízel üzemmódba, amikor is saját motorját használva, igaz csak 290kW-al de tud nem villamosított iparvágányokon is dolgozni. A gyártó kérésre képessé teszi a járművet több egységes üzemre (amikor több összekapcsolt mozdony egy vezérlőállásból irányítható) illetve, mivel a teljesítménye akár ingavonatok továbbítására is képessé teszi, távvezérlési opciói is beépíthető.
A mozdony a svájci síneken 2012 elején jelenhet meg, mivel a svájci vasúttársaság 30 darabot rendelt belőle, összesen 88 millió svájci frank értékben.
Részletes technikai paraméterek:
Angolul, Németül, Franciául
Képek: Landbote.ch
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése